Pokud baterie nedokáže Vaše auto nastartovat, je označována za „mrtvou”, přestože to není technicky správné. Baterie, která je zcela vybitá – protože jste nechali svítit světla nebo kvůli poškozenému alternátoru – může být dobita na svou plnou kapacitu.
Pokud je baterie vybitá a není mrtvá, můžete ji nouzově dobít z jiné plně nabité baterie. Následně doporučujeme baterii dobít externě do plných znaků nabití tj. min. 12,6 V. Dobití během jízdy přes alternátor není dostačující.
Máte-li v elektrickém systému vozidla vadnou součástku, bude tato součástka novou baterii neustále vybíjet a vy budete znovu a znovu „na suchu“.
Aby bylo zajištěno, že baterie může napájet svojí startovací energií, musí být nejprve plně nabitá. Doporučený nabíjecí proud činí 10 % jmenovité kapacity v ampérech (např. 4 Ah baterie vyžaduje nabíjecí proud 0,4A [ampér]). Doporučujeme Vám zajistit, aby byla baterie před instalací plně nabitá, aby byla zajištěna její dlouhá životnost.
NEJPRVE SI PŘEČTĚTE BEZPEČNOSTNÍ INSTRUKCE V PŘÍRUČCE DODÁVANÉ SE STARTOVACÍMI KABELY A ŘIĎTE SE JIMI. POZOR - BATERIE PRODUKUJE VÝBUŠNÉ PLYNY!
Tyto instrukce jsou určeny ke zmírnění rizika výbuchu. Při práci s baterií se vždy vyvarujte manipulace s otevřeným ohněm, zdroji jiskření a kouření.
Přesně dodržujte následující kroky.
Pro dosažení maximální skladovatelnosti musí být průměrná roční teplota skladování 15°C. Krátkodobá teplota nesmí přesáhnout 25°C, v opačném případě může být ovlivněna životnost baterie.